http://www.ot-pontdugard.com/
Oltiin tänään Remoulinsissä. Siellä on Pont du Gardin turistitoimisto. Täältä noin 50km matkaa. Sain uusia ideoita.
Olin varannut paljon museomainoksia mukaan, koska niitä piti jättää noihin alueemme suurimpiin turistikohteisiin. Ensinnäkin Pont du Gardin turistitoimisto, itse Pont du Gardiin on kallis parkkipaikka, joten sinne voi mennä myöhemmin. Sitten Musée du Bonbon eli Karkkimuseo, jossa on lähes 300 000 kävijää vuosittain, hiukan enemmän kuin Bambupuistossa. Ja lopuksi Uzèsin turistitoimisto, koska kaupunki on turistirikas ympäri vuoden.
Remoulinsin infossa sanottiin, että täytyy liittyä jäseneksi ja se maksaa 60-70 euron paikkeilla vuodessa. Hinnannousun tietää vasta ensi kuussa. Vaikka tämä maksaa, se kannattaa, koska samalla he lisäävät myoldbear-sivut nettissivuilleen, Pont du Gardin turistioppaaseen ja muutenkin tiedottavat museosta. Toisaalta kun alueella on yli miljoonan väentungos ympäri vuoden, he hukkuisivat noihin mainosesitteisiin ilman organisointia. Sekin tulee kalliiksi. Vaikka on paljon turistitoimistoja, jotka ottavat vastaan muitta mutkitta mainoksia ilman maksua. Mutta heillä ei ole sellaista valtavaa ihmistulvaa.
Nyt en ollut säästeliäs noiden mainosten kanssa kuten ennen olen ollut. Toisaalta nykyään niitä tehdään A4:sta kolme kappaletta, ennen vain kaksi. Kolmen malli on standardi, joka sopii joka paikkaan telineisiin. Joten siten niitä saa vähän halvemmalla. Viime vuonna tilattiin niitä A4 655kpl mustavalkoisina vihertävälle paperille ja ne maksoivat vuoden lopussa 47,01 euroa.
Nyt vuoden hiljaisena aikana on "siementen kylvöaika". Paljon vaan siemeniä joka paikkaan. Sitten myöhemmin voi odottaa "satoa korjattavaksi".
Viime kesänä naapurin emäntä sanoi, että ei ole enää hiljainen meidän pikku katumme, kun museossa käy ihmisiä harva se päivä. Mistä ihmeestä ne kaikki oikein tulevat, ihmetteli hän. - En minä ihmetellyt niin kauheasti, kun on paljon markkinoitu jo pitkän aikaa.