keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Dixou mainostaa

Tässä kuvassa uusi museokyltti kaksi kertaa maalattuna luonnonvalkoiseksi reunoineen.

Dixou vahtii vieressä ja odottaa kärsivällisenä iltakävelylle menoa. Haukulla on ulkohuusi, sitä ei aina löydä ihan helpolla, välillä on siitä kova hakeminen. Joten me kierrellään kylän ulkopuolella jonkin aikaa sen viheralueilla. Siinä on myös minulle jokapäiväinen kolmikertainen tervetullut ulkoilulenkki.

Vaneri maksoi melkein 10 euroa, tämä oli sellaista halvempaa (paloista liimattua). Kalliimpi olisi maksanut puolet enemmän. Ja hyvin tämäkin peittyy maalilla, vaikka sen pinta on hiukan rösöinen. Ei se tässä kyltissä haittaa.

Huomenna maalaan toisen puolen kahteen kertaan vielä. Sitten seuraavana päivänä teen ruskeat kirjaimet siveltimellä.

Tämä kyltti tulee naapurikylään Saint Christoliin 8km:n päähän. Kerroin siitä jo. Siellä tien risteyksessä se on kuin "näyteikkunassa", tulee varmaan huomatuksi. Joka ilmansuuntaan on jatkuva kova liikenne. Siinä on muita pieniä kylttejä jo.

Mainostaminen on psykologista vaikuttamista. Jotkut paikalliset, jotka törmäävät noihin Nukkenallemuseo kyltteihin säännöllisesti, tulevat lopulta katsomaan. Ne herättävät ajatuksia ja jos hiukankin kiinnostaa, lopulta se tehoaa. Kiinnostuneet turistit reagoivat usein välittömästi, ei heidän tarvitse nähdä samaa mainosta 100 kertaa, yksi kerta riittää. Paikallisilla on vaan kynnys ja sen yli on vaikea päästä. Kynnyksenä on milloin mitäkin. Ennakkoluuloja tai se, ettei ole tapana käydä museoissa.

Kun meidän kyläläiset näkevät tuon uuden museokyltin St Christolissa, kyllä siitä tulee taas vettä myllyyn. Lézanin kunnantalo ei voi sanoa mitään, koska se ei ole meidän kylämme rajojen sisällä. He kun ovat luvanneet verottaa noista kylteistä heti kun talouslama hellittää. Jospa nukkenallemuseo löytäisi uudet isommat tilat paremmasta paikasta siihen mennessä! Sitten ostettaisiin heti Dixoulle oma ihana koirankoppi museon viereen, että se saisi hoidettua vielä paremmin vahtimis-ja mainostamishommat.