Parin viikon päästä on kulttuuripäivät viikonloppu ja me osallistutaan kuten ennenkin.
Tässä Alèsin turistitoimiston mainos, jossa me ollaan esillä. Siinä esilläolo on vuosien työn tulos ja luottamuksen voitto. Ulkomaalaisena tai ranskalais-suomalaisena yhdistyksenä on kaksi kertaa vaikeampaa päästä kaikkeen paikallisten mukaan ja tulla hyväksytyksi, tunnustetuksi. 15 vuotta siihen on tarvinnut.
Alèsilainen bussimatkailu firma on keksinyt järjestää silloin sunnuntaina "Sevennit päivän". Hintana 50€, johon sisältyy: aamupäivällä vierailu Protestantismin museossa, lounas, sitten iltapäivällä käynti Lézan kylämme linnassa ja viimeisenä käynti täällä Nukkenallemuseossa.
Hyvä idea! Mutta outoa on yksi asia. Meille ei ole siitä puhuttu mitään! Jos joku järjestää käyntejä jossakin, luulisi, että siitä tiedotetaan etukäteen kaikille, minne nyt ollaan menossa. Ja jos se yleensä sopii. Ryhmä, joka maksaa 50€ joutuu pian pettymään, jos mainostettu, suunniteltu ja ohjelmoitu matka ei toteudukaan kuten piti.
Soitin tuonne matkatoimistoon. He sanoivat, ettei ole ollut ketään halukkaita osallistujia, siksi he eivät ole ottaneet yhteyttä.
Tuollainen yhden sivun mainos maksaa paljon. Ennen mainoksen tekoa luulisi heidän ottavan selvää enemmän markkinoista, tai jos on kysyntää, ja valmistavan kaiken valmiiksi, ettei tulisi huonoja yllätyksiä asiakkailleen. Toisaalta ei nuo mainosrahat paljoa varmaan tunnu heidän isossa budjetissaan. Mainostavat ovat heillä, isoilla firmoilla, erilaiset kuin muilla, joilla on tarkkaan laskettu markkinointibudjetti ilman isoa häviötä.