perjantai 1. helmikuuta 2013

Isoista lelumuseoista puheenollen

http://www.musee-du-jouet.com/files/musee-du-jouet/Presse/Le%20Progres_23%20avril%202012_Haut-Jura.pdf

 Avant son ouverture, le Musée du Jouet ne lésine pas sur la communication
   Le Progrès - 23 avril 2012 -

Tässä alla vapaa käännökseni lehden artikkelista:

LE PROGRES - LUNDI 23 AVRIL 2012:
"Ennen avajaisia, Lelumuseo ei kitsastele markkinoinnilla."

Lelumuseon remontti on kestänyt pari vuotta. Se tuli maksamaan 7,5milj., mukana on kaikki mahdolliset avustukset t.s. 75% kuluista. Näyttelytila on nyt kaksinkertaistunut eli 1900m², jossa on esillä 3000 esinettä (varastossa on 20 000 esineen kokoelma).

Viime heinäkuussa oli avajaiset. Niitä edelsi mainoskampanja, jossa palkattu mainostoimisto kampanjoi 60 000 mainoksella ja 2500 journalistia oli myös pyydetty paikalle.

Tavoitteena on saada 5 vuoden aikana 50 000 museokävijää...

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Mitä sitä turhan vaatimattomaksi rupeaisi, jos on rahaa kuin roskaa niin kuin miljonääreillä.

« Il faut que la France entière le sache ! »,"Koko Ranskan täytyy tietää tästä!", sanoo Jura Sud-alueen kuntainliiton puheenjohtaja Jean Burdeyron.

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Tourisme. Après deux ans et 7,5millions d’euros de travaux, le Musée du jouet ouvre ses portes le 1er juillet. Et se donne les moyens pour  le faire savoir. « Il faut que la France entière le sache ! », lance Jean Burdeyron, président de la communauté de communes Jura Sud.

60 000 flyers et 2 500 journalistes sollicités...

1900m² d’exposition...

...mettant en scène 3 000 des 20 000 pièces de collection en réserve...

Car le plan communication doit être aussi ambitieux que ce chantier de 7,5 millions d’euros, dont les travaux ont été subventionnés à 75 % « par tous les financeurs possibles » (Europe, Etat, Région, Département et commissariat de massif)..

« Avec l’objectif d’avoir, d’ici à 5ans, 50 000 entrées annuelles au musée et 50 000 entrées au
service du public..."

http://www.musee-du-jouet.com/presse

http://www.musees-franchecomte.com/index.php?p=238