torstai 8. joulukuuta 2016

Lähi-ja kauko markkinointia

Kuinka monta tuntia markkinoidaan Nukkenallemuseota vuodessa?

Ei lasketa tuntimäärää, missä milloin ollaankin markkinoida voi siinä sivussa. Siitä on tullut elämäntapa. Se on hauskaa. Elämässä täytyy olla haasteita ja jotakin jonka puolesta taistella. "Nuket ja nallet" ovat kansan kulttuuria, joten ei se turhanpäiväistä ole. Ne symboloivat eilispäivää. Mitä elämämme olisikaan ilman menneisyyttä! Muistinmenetys voisi sitä kuvata.

Rohkea rokan syö, uhkarohkea koulun keiton, sanoi vanha kansa. Niin ajattelin, kun vähemmän yhteistyöhaluiselle kunnatalolle ensin soitin ja sitten lähetin sähköpostia. Pyysin, että kuvassa oleva museomainos laitetaan kylämme tammikuun uutislehteen. Ja myöntävä vastaus tuli tänään. Muuten ei Nukkenallemuseota täällä huomata, vaikka se on ollut olemassa jo 16 vuotta. Ihmiset tulevat sokeiksi eivätkä näe kaikkea hienoa, mitä on olemassa ihan kotinurkilla.

Kirjoitin mainokseen, että tulkaa katsomaan tuhat ja yksi ihmettä Nukkenallemuseoon. Uudet tuulet puhaltavat joka vuosi....

Kaukomarkkinointi on helpompaa minulle, koska se on tuottanut tulosta enemmän. Mutta lähimarkkinointi on tärkeää myös, jotta museoon tulisi myös paikallisia ympäri vuoden. Turisteja on lähinnä kesäisin alueellamme.